Interior design in Baku
Interior design in Iran
Interior design in Qeshm
Interior design in Iran
Interior design in Qeshm
استودیو معماری بوم با سابقه ی بیش از 15 سال در زمینه طراحی و اجرای انواع پروژه های طراحی داخلی، آماده طراحی، نظارت و اجرای انواع پروژه های طراحی داخلی می باشد.
همین امروز با ما تماس بگیرید.
3332930 (041)
تبریز، ولیعصر، خیابان اوحدی، نرسیده به تقاطع کریمخان، پلاک 1/6
فنگ شوی در طراحی داخلی
استودیو معماری بوم تبریز، از معدود دفاتر طراحی است که در انجام پروژه های طراحی داخلی در تبریز، مبتنی بر پروژه حرکت کرده و با بررسی دقیق نیازها و شرایط کارفرما، روند طراحی منحصر به فردی برای پروژه طراحی داخلی اتخاذ می کند. این امر سبب شده است که در کارنامه کاری استودیو معماری بوم تبریز سبک ها و انواع متنوعی از اجرا و طراحی داخلی در تبریزموجود باشد.
طراحی داخلی در تبریز، موضوعی است که تنوع بسیار زیادی در سبک و سیاق در آن دیده می شود. بسیاری از کارفرمایان درخواست طراحی داخلی کلاسیک دارند، عده ای درخواست طراحی داخلی مدرن دارن و گروهی نیز تصمیم بر انتخاب سبک طراحی داخلی را بر عهده معمار پروژه میگذارند. در هر صورت معمار موظف است با بررسی دقیق رویدادها و نیازهای کارفرما، نسبت به طراحی داخلی اقدام کند. یکی از ضعف های اصلی پروژه های طراحی داخلی در تبریز، عدم توجه به این موضوعات و اصرار بر پیروی از سبک طراحی خاص است که نهایتا منجر به ایجاد محیطی بدون آسایش و پایداری می شود که عملا تمامی هزینه های پروژه طراحی داخلی را تلف کرده و در طولانی مدت نیاز به ایجاد مجدد تغییرات را ایجاد می کند.
یکی از روش های مورد استفاده در استودیو بوم تبریز در طراحی داخلی در تبریز، استفاده از طرز فکر و تکنیک های فنگ شوی است. فنگ شوی موضوعی است که بسیاری در مورد آن چیزهایی شنیده اند ولی دقیقا از ماهیت آن اطلاعی ندارند. در بررسی فنگ شوی در طراحی داخلی و معماری موضوعی که اهمیت بالایی دارد، درک بالای محیط هنگام ایجاد خلاقیت و طرح است. در مطلب زیر 10 راهکار برای درک بهتر از کاربرد فنگ شوی در طراحی داخلی را معرفی کرده ایم.
فنگ شوی چیست؟
فنگ شوی در واقع به بررسی جریان انرژی یا " چی" می پردازد. دو نوع انرژی در کل میتواند وجود داشته باشد، انرژی مهاجم یا "شا چی" و انرژی پایین یا " سی چی". هدف ایجاد تعادل بین این دو می باشد که متضمن ایجاد هارمونی در جریان انرژی می باشد. با قرار دادن اشیا مشخص در محیط، میتوان جریان انرژی را به نحوی تغییر داد و تنظیم کرد که تمامی جوانب زندگی افراد در آن محیط بهبود یابد. در طراحی داخلی ایجاد حس خوب در محیط با ایجاد جریان خوب انرژی ممکن است و هدف از درک فنگ شوی در طراحی داخلی نیز ایجاد همین حس است. در بسیاری از پروژه های طراحی داخلی در تبریز، دیده می شود که هزینه زیادی برای اجرای پروژه انجام پذیرفته است، ولی محیط حس آرامش و آسایش ندارد.
جریان انرژی از پنجره ها و درها وارد و خارج می شود. هدف این است که جریان انرژی را با سرعت مناسبی در محیط بگردانیم و بعد به سمت خروجی آن هدایت کنیم. اگر اشیائی با ابعاد و شکل نامعقول در مسیر انرژی قرار بگیرند، جریان انرژی را متوقف می کند و در محلی انباشته می شود و اگر محیط کاملا خالی باشد، جریان با سرعت بالایی از محیط خارج می شود. تعادل مناسب زمانی ایجاد می شود که از ماهیت اشیا موجود در محیط اطلاعات خوبی داشته باشید و یا در هنگام ایجاد آنها به ماهیت آنها اهمیت ویژه ای بدهید.
توصیه های فنگ شوی
طراحی داخلی در تبریزبا توجه به میزان اهمیت بالایی که در استودیو معماری بوم دارد، از فیلترهای مختلفی رد می شود که از اصلی ترین آنها، اصول فنگ شوی در طراحی داخلی می باشد. استودیو معماری بوم در پروژه های طراحی داخلی در تبریز، به طور خلاصه و کلی از توصیه ها و روش های زیر بهر میبرد:
1. شفاف و خوانا کردن ورودی
در ورودی اصلی یک خانه از مبادی اصلی ورود "چی" محسوب می شود. با جلوگیری از در هم ریختگی این محل و اشیایی که در پیرامون آن قرار می گیرند، می توان مسیر ورود انرژی را هموار کرد. باید سعی شود که هیچ میز، گیاه و شی غیر ضروری در نزدیکی ورودی قرار بگیرد. باید سعی شود که ورودی کاملا آزاد و باز باشد که انرژی به راحتی وارد محیط شود.
طراحی داخلی در تبریزاز نظر میزان آزادی ورودی های واحدهای مسکونی، تجاری و خدماتی وضعیت نامناسبی دارد و در هنگام طراحی داخلی عوامل بسیار زیادی برای ایجاد این آزادی در نظر گرفته می شود.
2. ترمیم هر گونه ناکارآمدی
هر چیزی که شکستگی و ناکارآمدی داشته باشد، می تواند عامل عصبی کردن و ایجاد استرس در کاربران محیط باشد. تمامی یراق آلات مصرفی باید به درستی کار بکنند، نباید درب های موجود در محیط هنگام باز و بسته شدن برخوردی با اشیا اطراف داشته باشند و هیچ یک از اجزا حرکتی نباید برخورد و مشکلی با محیط داشته باشند. یک طرح داخلی خوب باید زندگی آرام در محیط را ممکن کند. در طراحی داخلی در تبریزاین موضوع با استفاده مناسب از تجارب اجرایی و تسلط کافی بر شرایط کاری در تبریز ممکن می شود که استودیو معماری بوم تبریز ، با تکیه بر تجربه و دانش نیروهای متخصص خود، وسواس شدیدی در ایجاد این آسایش در پروژه های طراحی داخلی در تبریزبه خرج می دهد.
3. مکان یابی تخت خواب در موقعیتی قدرتمند
بهترین مکان یابی برای تخت خواب، دورترین نقطه از در است که همزمان امکان داشتن دید به در را هنگام دراز کشیدن روی تخت بدهد. این شرایط کاربر را در موقعیت مسلط و برتر در اتاق قرار می دهد که موجب ایجاد حس آرام، مسلط و قوی در دورنمای زندگی فرد می شود.
طراحی داخلی در تبریزاز موضوعاتی است که استودیو معماری بوم اقدام به افزایش اطلاعات عمومی در مورد آن می کند. ما در صفحات اجتماعی خود، موضوعات آموزشی در اختیار کاربران قرار می دهیم که در مطلبی به موضوع جایابی تخت در اتاق خواب نیز پرداخته ایم.
4. مکان یابی درست کتابخانه
یک قفسه کتاب که باید پر از کتاب باشد، بهتر است در نزدیکی و یا در محیطی با ارتباط بصری با ورودی باشد، به شرطی که جریان انرژی را مختل نکند. مصالح و اشیا موجود در یک قفسه کتاب، در افراد نیاز به آموختن و مطالعه ایجاد می کند.
5. برنامه درست برای سرویس های بهداشتی
باید تلاش شود که سرویس ها بهداشتی از فضای مورد استفاده و عمومی به دور باشند. با انجام فیلتر بندی مناسب بین فضای سرویس بهداشتی و محیط مورد استفاده، از ورود رطوبت موجود در سرویس بهداشتی به فضا، باید جلوگیری کرد. این امر هم از نظر بهداشتی مورد تایید است، هم از نظر جریان انرژی، این امر از مزاحمت های انرژی جلوگیری می کند.
معماری داخلی در تبریز ، با توجه به شرایط فرهنگی تبریز، نسبت به این امر بسیار حساس و سخت گیرانه برخورد می کند.
6. قرار دادن گل و گیاه در اتاق خواب
قرار دادن حداقل سه گلدان در اتاق ضامن ایجاد حس خوب در اتاق، و موجب تهویه هوای اتاق و دفع سموم آن می شود. از طرفی این امر موجبات افزایش حس رمانتیک در اتاق را فراهم می آورد، بویژه اگر از گل های صورتی در فضا استفاده شود.
طراحی داخلی در تبریز، نیازمند توجه شدید به فضای سبز خانگی است. شهر تبریز از نظر فضای سبز از شهرهای بسیار فقیر محسوب می شود که سرانه فضای سبز آن فاصله معناداری با استانداردهای جهانی دارد.
7. جایابی مناسب میز کار در فضاها کاری
یک میز در دفتر کاری باید به درب ورودی دید کافی داشته باشد. اگر این امر ممکن نیست، باید با جایابی استراتژیک یک آیینه، این امر را ممکن کرد. این امکان باید نظارت بر ورود و خروج را تعیین کند.
8. باز گذاشتن پرده ها
پرده ها و پنجره ها باید تا جای ممکن باز باشند. ورود نور طبیعی به محیط بسیار ضروری و حیاتی می باشد که انرژی را به خوبی وارد محیط کرد هوا را همیشه تازه نگه داشت.
معماری داخلی در تبریز، تاکید و نیاز شدیدی به نور طبیعی دارد و باید سعی کرد تا حد امکان ورود نور طبیعی مرغوب به محیط را تسهیل کرد.
9. فکر کردن روی حس سرویس های بهداشتی و حمام
این مکان ها در ایجاد انرژی مثبت در یک فضا نقش اساسی بازی می کنند و اصول فنگ شوی تاکید زیادی بر نقش این فضا ها دارد. اگر مایل به ایجاد جریانی از انرژی مثبت در فضا باشید، به خاطر بسپارید که اگر فضاهای بهداشتی با انرژی مثبت طراحی شوند و اصول فنگ شوی را داشته باشند، می توانند به جریان انرژی در فضا کمک شایانی بکنند.
طراحی داخلی در تبریز، با توجه به اقلیم و فرهنگ عمومی شهر، تاکید و حساسیت بالایی به طراحی مناسب فضاهای تر دارد.
10. استفاده مناسب از نمای آب در محیط
آب یکی از عناصر بسیار مهم برای ایجاد انرژی مثبت می باشد. نیازی نیست که شیرهای آب را باز نگه داشت، ولی داشتن آب در محیط و ایجاد صدای آن، انرژی بسیار زیادی به فضا تزریق می کند.
با توجه به اقلیم خشن تبریز، میتوان با در نظر گرفتن آب نما های بسیار اقتصادی، کوچک و ساده، طراحی داخلی در تبریزرا بسیار لطیف تر کرده و بر کیفیت آن افزود.
استودیو معماری بوم تبریز با مطالعه مستمر در زمینه طراحی داخلی، همواره سعی کرده است تا اصول و مقرراتی را در طراحی داخلی رعایت نماید که نتیجتا منجر به ایجاد حس خوب در محیط می شود و کارفرمایان را از شر تغییرات بعدی محفوظ می دارد. طراحی داخلی در تبریزاز جمله شاخه پروژه هایی است که توجه و تجربه زیادی را در دقت کار می طلبد.
برای انجام پروژه طراحی داخلی در تبریز، با مطالعه کارنامه کاری استودیو معماری بوم تبریز، سبک مورد علاقه خود را انتخاب نمایید و با ما تماس بگیرید. ما با تکیه بر تجربه و دانش کارکنان و متخصصان استودیو معماری بوم تبریز، متضمن کیفیت اجرا و طراحی داخلی در تبریزمی باشیم.
In the past, interiors were put together instinctively as a part of the process of building.[1] The profession of interior design has been a consequence of the development of society and the complex architecture that has resulted from the development of industrial processes. The pursuit of effective use of space, user well-being and functional design has contributed to the development of the contemporary interior design profession. The profession of interior design is separate and distinct from the role of interior decorator, a term commonly used in the US. The term is less common in the UK, where the profession of interior design is still unregulated and therefore, strictly speaking, not yet officially a profession.
In ancient India, architects used to work as interior designers. This can be seen from the references of Vishwakarma the architect - one of the gods in Indian mythology. Additionally, the sculptures depicting ancient texts and events are seen in palaces built in 17th-century India.
In ancient Egypt, "soul houses" or models of houses were placed in tombs as receptacles for food offerings. From these, it is possible to discern details about the interior design of different residences throughout the different Egyptian dynasties, such as changes in ventilation, porticoes, columns, loggias, windows, and doors.[2]
Throughout the 17th and 18th century and into the early 19th century, interior decoration was the concern of the homemaker, or an employed upholsterer or craftsman who would advise on the artistic style for an interior space. Architects would also employ craftsmen or artisans to complete interior design for their buildings.
Commercial interior design and management
In the mid-to-late 19th century, interior design services expanded greatly, as the middle class in industrial countries grew in size and prosperity and began to desire the domestic trappings of wealth to cement their new status. Large furniture firms began to branch out into general interior design and management, offering full house furnishings in a variety of styles. This business model flourished from the mid-century to 1914, when this role was increasingly usurped by independent, often amateur, designers. This paved the way for the emergence of the professional interior design in the mid-20th century.[3]
In the 1950s and 1960s, upholsterers began to expand their business remits. They framed their business more broadly and in artistic terms and began to advertise their furnishings to the public. To meet the growing demand for contract interior work on projects such as offices, hotels, and public buildings, these businesses became much larger and more complex, employing builders, joiners, plasterers, textile designers, artists, and furniture designers, as well as engineers and technicians to fulfil the job. Firms began to publish and circulate catalogs with prints for different lavish styles to attract the attention of expanding middle classes.[3]
As department stores increased in number and size, retail spaces within shops were furnished in different styles as examples for customers. One particularly effective advertising tool was to set up model rooms at national and international exhibitions in showrooms for the public to see. Some of the pioneering firms in this regard were Waring & Gillow, James Shoolbred, Mintons, and Holland & Sons. These traditional high-quality furniture making firms began to play an important role as advisers to unsure middle class customers on taste and style, and began taking out contracts to design and furnish the interiors of many important buildings in Britain.[4]
This type of firm emerged in America after the Civil War. The Herter Brothers, founded by two German emigre brothers, began as an upholstery warehouse and became one of the first firms of furniture makers and interior decorators. With their own design office and cabinet-making and upholstery workshops, Herter Brothers were prepared to accomplish every aspect of interior furnishing including decorative paneling and mantels, wall and ceiling decoration, patterned floors, and carpets and draperies.[5]
No comments:
Post a Comment